Inbjudningar

Det svåraste, kanske det svåraste jag gjort, har varit, är inte klar dock, att skriva inbjudningslistan till bröllopet. Detta beror på många olika saker...
Jag kan säga att jag har väldigt många vänner och det är jag så extremt glad och tacksam för. Vissa umgås jag väldigt ofta med medans andra hör jag bara av någon gång ibland, men jag värdesätter alla.

Sen kommer det till inbjudningarna till mitt och dennis bröllop. Jag har läst om en massa skräckexempel där vänskaper tagit slut pga ett bröllop, detta är jag med andra ord LIVRÄDD för. Det känns hemskt att någon kanske räknar med att få komma och sen dimper det inte ner någon inbjudan. Jag kan själv känna besvikelsen. MEN så här är det...
Vi prioriterar släkt och familj och jag har en väldigt stor familj/släkt. Vilket gör att detta blir ett ganska stort bröllop. Man önskar att man kunde bjuda alla men det går bara inte. Vi kommer att sätta ut en notis i tidningen om tid och plats för vigseln, så att alla som känner att de vill komma får chans till det. Vi tänker att det kan vara vänners föräldrar som vill komma eller våra dagmammor osv. Så till vigseln är alla som vill välkomna till. Det är när det kommer till middagen som det blir lite värre. Det är ju så att en middag kostar väldigt mycket, vi räknar med att varje kuvert kostar 800kr och våra släkter/familjer är över 50 personer.
Så det blir helt omöjligt att bjuda alla vänner. Vi har gått lite på magkänsla. Jag har ju mitt tjejgäng från Lundby som måste komma, dessa tjejer är de som har varit med från början så att säga och som känner mig utan och innan. Det skulle inte bli något bröllop utan dem kan jag säga. Jag kan inte sluta oroa mig för vad folk ska tycka eller känna. Känns hemskt, men jag försöker intala mig att det är mitt bröllop och att det faktiskt inte går att bjuda alla. Men eftersom jag är som jag är och inte vill att någon ska bli ledsen så funderar vi på att skicka ut två olika inbjudningar. En inbjudning till vigsel + middag och allt vad det innebär till bara några få och så har vi en annan inbjudan som kommer bli till vigsel + fest. Detta för att vi vill fira med så många som möjligt. Vad tycker ni, min trogna läsarskara, om detta? Går jag för långt eller tycker ni som mig att ju fler vänner på plats desto bättre?

Nästa inlägg ska jag försöka lägga upp hur vår planering ser ut och även hur jag vill att min brudbukett ska se ut. Håll ut det ska bli mer bröllop här :)

LATER ♥♥

Kommentarer
Postat av: Annica

Jag tycker som dig. Familj och nära vänner. Man kan INTE bjuda alla, det förstår vem som helst. Vore man miljardär så vore det en annan sak, men man kan inte lägga ut hur mycket pengar som helst.

Postat av: Fia

Självklart kan man inte bjuda alla! Jag tror att de allra flesta har förståelse för det. De ska väl också gifta sig nån gång (kanske) och om de inte förstår nu så kommer de garanterat att förstå då.



Sen när det kommer till två inbjudningar: Ja, kanske det. Det låter ju som en ultimat idé. Men blir det inte krångligt? Jag vet inte. Det låter ju onekligen som balsam för samvetet :)

2012-04-25 @ 19:58:15
URL: http://sofiaborjesson.se
Postat av: Amanda Malm

Jag förstår exakt hur du menar! Säger inte att dop och bröllop ens är i närheten av samma sak, men fy vad jobbigt jag tyckte det var att skriva listan till dopet. Så detta måste ju vara ännu värre. Men som sagt, man kan inte bjuda alla. Du måste tänka på dom som DU vill ha där och dela DIN dag med dig, inte vilka som skulle eller inte skulle bli besvikna/sura om dom inte fick komma. Vilka människors bröllop skulle DU vilja gå på? förmodligen inte agda från gymnasiet bara för att ni pratar på facebook några gånger i veckan. Gör det inte krångligt för dig:) PUSS

2012-04-26 @ 20:45:19
URL: http://bakarbebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0