Helg!!

Åh så jag har längtat till denna helg! Äntligen är den här. Sitter ute i stugan och skriver :) Vi blir ev kvar här ända till på Tisdag då jag tagit ledigt på Måndag, föör skönt! :) Veckan har varit lång tycker jag, har inte gjort så mkt mer än att jobba, tittat tv och tränat, sjukttrött_tjej87.

Eftersom vi är i närheten av Degerfors i helgen så ska jag ta mig dit imorgon och ta lite på min klänning ;) Längtar, länge sen jag såg den nu ;) Ska även kolla på slöjan jag valde ut senast, funderar på att ta en annan. Vad tycker ni, slöja eller inte slöja och även lång- eller kort slöja? Den jag har hängt undan nu är en kort, den räcker typ ner till skulderbladen. Jag funderar på om det blir finare med en lång. Åh dessa beslut, tur att jag har ett tag på mig :) Jag trodde inte att jag skulle vilja ha slöja men när jag provade en så var jag fast, det är verkligen jättefint! och jag ska ju inte ha en sån som man hänger framför ansiktet, det är bara creepy :)

Det är många beslut som ska fattas och det är mycket att stå i, men djävlar vad kul det är:P Ofta kan jag inte tänka på annat än planeringen till bröllopet...stackars Dennis. Han är inte direkt jätte intresserad, men han blir mer och mer. Idag på vägen ut hit åkte vi förbi kyrkan, pirrade en del i magen kan jag säga:) Det närmar sig nu! När vi bestämde att vi skulle gifta oss var det över ett år kvar till datumet, men nu är det mindre än ett halvår, vart tog tiden vägen? Längtar! :) Sitter och funderar på bordsplaceringskort. Har sett en variant i en tidning där de hade knytit namnskylten runt glasfoten, det tyckte jag var superfint! Dessa namnkort tänker jag mig att de ska matcha min klänning. Då bordsdekorationen, blommorna då, kommer vara riktiga färgklickar så tänker jag mig att skyltarna går i vitt och silver. Som inbjudningskorten. Funderar även på om det skulle passa bättre ihop med guld, men känner att silver är mer jag och att det går igen i min klänning och smycken. Vad tror ni? Röda, rosa, gula och oranga blommor och sen silver och vitt i alla smådetaljer? Det är så jag tänker nu iaf, får se hur många gånger det ändrar sig ;P Ska ta mig ut till panduro och välja ut papper till namnskyltar och så tänkte jag även göra en karta över borden så gästerna hittar sin plats lite lättare :) Denna har jag även sett ett fint exempel på i en tidning och den verkade inte svår att göra. Lite pyssel är alltid kul :) Hittade lite inspirationsbilder på google...

       

Finns ju en miljon olika sätt att göra det på:) Hanna jobbar ju med att trycka saker :P hehe Med det menar jag att hon t.ex. kan gravera namnen direkt på glasen eller på t.ex. stenar... men just nu vet jag inte hur jag (vi) vill ha det :P Får se när vi varit på Lanna och kollat :)



Jaja nog om detta. Annars idag åkte jag en sväng till monki och gjorde en rekordsnabb handling :) Är sååå nöjd! Köpte en långklänning, en stickad kort tröja och ett par örhängen i form av trollsländor. Tänker på Sofia varje gång jag ser trollsländor så nu kommer jag tänka på henne ofta :) Ikväll kommer svärpäronen och Hanna ut till stugan, vi ska grilla hade vi tänkt. Det blir premiär grillningen, ska bli gött! Ska även försöka övertala Hanna att lära mig hur man gör om designen här...denna är ju skit ful och tråkig...Vi får hoppas att hon har lust :) 

LATER 

Kommentarer
Postat av: Mia

Kul att du börjat skriva igen! Hoppas det håller i sig :)

2012-04-28 @ 07:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0