Blommor

Det roligaste till bröllopet att fixa förutom klänning och ring är blommorna och all dekoration. Dels för att det alltid är roligt med blommor men framförallt är det roligt för att Carina och Emma ska binda blommorna. Jag frågade dem tidigt då jag tycker att florister tar så sjukt mkt betalt bara för att man säger att det är till ett bröllop, och Emma och Carina kan faktiskt räknas som florister♥ Så vi kommer att beställa blommor av en grossist och då behöver man en f-skatt sedel, vilket vi fixar från pappas jobb :) Carina har beställt hem två böcker om blombinderi med en massa underbara bilder i, men de ligger i Lundby och jag orkar inte åka dit och fota :) Men utöver dessa böcker så finns ju kanske världens bästa uppfinning, internet, så jag och Emma googlade inspirationsbilder på brudbuketter som jag tänkte dela med mig till er :)

När vi började planera att vi skulle gifta oss såg jag en bukett framför mig...men nu när det verkligen är dags så...nej inte en sån...Det jag såg framför mig var en stor bukett som liksom hängde ner, en riktig bamsing. Men nu när jag kollat runt i en massa tidningar har jag bestämt mig för en rund med rosor :) Så här kommer inspirationsbilderna :)

   


   


 Alla bilder är tagna från bröllopstorget.se

Jag älskar den första buketten, den är min favorit :) Min kommer även ha stenar lite blingbling är aldrig fel :) Min bukett kommer att gå i höstens färger mao rött, orange, gult och även rosa (annars skulle den inte vara min;)

Vi håller även på att kolla på bordsdekorationer och dessa kommer gå i samma färger som min bukett. Jag vill även ha ett hjärta som är av blommor över honnörsbordet (bakom mig och Dennis).


Även denna skulle gå i samma färger som min bukett :) Om jag nu lyckas spara ihop tillräckligt med pengar, men det ska jag nog greja ;)

Här framöver ska vi försöka ta oss ut till Lanna och spika menyn, det lutar åt vilt :) Känns som det passar på hösten, men vi får se vad de har för förslag. När vi är därute ska vi även kolla deras porslin och hur de tänkt sig att dukningen ska se ut så den passar hur vi har tänkt oss med bordsdekorationen :) Lite att göra så att säga :) Min moster är även i full fart med att göra inbjudningskorten som kommer vara handgjorda. Var där för någon vecka sen och kollade på de utkast hon gjort. Sjukt fina :) Dessa kommer att matcha min klänning så de går i vitt och silver, vi ska även försöka få in bukettens färger i inbjudan men det blir lite plottrigt så vi håller det nog enkelt. Lägger upp en bild på inbjudan när den är klar och utskickad :)

Som sagt ska försöka skriva ett inlägg om hur planeringen inför ett bröllop ser ut, det är så mycket att tänka på men jag har en lista från en tidning som vi går efter.

LATER


Kommentarer
Postat av: Annica

Ettan och tvåan var sjukt fina :)

Postat av: Emma

Haha, det blir stora skor jag ska fylla.. Jag o mor lär helt klart öva lite innan vi ger oss på brudbuketten ;-) men det ska bli kuuuuuuul!!!

2012-04-27 @ 08:05:49
Postat av: Fia

Första var finast! Och Jaaaaaaaaaa till vilt! Är det den där listan som var i tidningen du fick av mig? Den var väldigt pedagogisk tyckte jag. Till och med ett schema för hur långt innan bröllopet du ska klippa dig, måla naglarna, raka benen osv. Sjukt ingående haha :)

2012-04-27 @ 10:26:03
URL: http://sofiaborjesson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0