På´t igen

Det var inte igår jag skrev här, men känner att det är dags igen. Det har hänt sjukt mkt sen jag skrev sist. Jul och nyår har passerat, vilket som bestod av mkt mys och mkt jobb/plugg (tyvär) Jag har läst klart min 5 termin :) nu återstår endast två, känns sjukt, overkligt och läskigt...tänk om att ett år exakt så är jag en färdigutbildad lärare, galet! Tänk om jag är sämst? Ärrar alla barn...tänk om någon om 15 år skriver en bok om sin skolgång (för det händer ju ofta?) och skriver att jag förstörde hela uppväxten...eller så vill personen ifråga skriva, men kan inte...det vore ju ännu värre faktiskt, då har man misslyckats något så djävulskt...Men jag hoppas (och tror) att jag är rätt bra och att det kommer att gå bra ;)

Vad mer har hänt? Jag och Dennis har firat 5 år tillsammans, vilket också känns sjukt, sjukt bra! :) Tänk att man kan ha en så bra kille, min älskling.

Har kommit igång med träningen och kosten igen. Nu är det dags för beach 2011 och det är slut på denna förbannade jojobantningen! Pinsamt ju! Så nu är det på´t igen och hårdare än aldrig förr! :) Träna, Träna, Träna! Eller så kan man ju ta dessa härliga "genvägar" till viktnedgång...som t.ex. Alli "rejserbajsdeluxe", Bara dricka juice i två veckor "om du har dödslängtan" eller varför inte GI "Äter du någonsin en potatis igen så sprängs du" eller varför inte den nya drycken som ska öka förbränningen "Trött på ditt hjärta? då har vi lösningen för dig"...Nä jag tror inte att något av detta passar mig, så det blir träning som vanligt :D Det som ska förändras denna gång är att jag inte ska lägga av helt när jag nått resultat, nu är det fan skärpning som gäller :)

Idag gick jag, Bonzo och Sofia en långpromenad i Rävgången, härligt! Dock väldigt halt. Nu ikväll har jag och Bonzo varit på hundkursen, det går så bra! Han är så duktig den där lilla skiten :) Pratade med kursledaren och hon tyckte att vi skulle börja på "rallylydnad" så det ska vi anmäla oss till, kul!

Imorgon så avslutas den sista kursen i matten, äntligen! Så imorgon ska vi (jag och sofie) redovisa vårat arbete och sen är det klart! Bara att vänta på betygen också och hålla tummarna för att det gått bra! :)


Lilla plutten, snart 11 månader. Det går ju så sjukt fort!

imorgon står som sagt skola och även ett spinningpass på schemat :) Även promenad till universitetet och promenader med Bonzibonz! :)

LATER

Kommentarer
Postat av: Fia

Woho! Gud hör bön! Lisa skriver igen:D

2011-01-13 @ 13:14:30
URL: http://smileandwave.blogg.se/
Postat av: Segersten

Lisa, klart du kommer bli en toppen lärare! Alla kommer minnas dig som "den bästa"

2011-01-13 @ 14:25:32
URL: http://emmaseger.blogg.se/
Postat av: Annica

Haha du kanske kommer bli lika bra som Ragnar :D Nee du kommer bli en superbra lärare, alla kommer älska dig.



Vad roligt att det går bra med Bonzo, rallylydnad ska vara jätteskoj har jag hört :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0