Dagens fundering

Kommer svenska låtar som görs idag, vara bra om 20 år? Lyssnar på 80-talets diamanter på spotify och jag måste säga att det inte görs så bra svenska låtar idag, har jag fel? (jag menar alltså låtar på svenska) typ: Canelloni macaroni, kall som is, jag blir hellre jagad av vargar osv osv...låt oss inte glömma bra vibrationer med Kikki Danielsson...


tänk denna text:


campamiora fiuggirola
quattro staggioni
marinara capriciosa
kan inte låta bli
jag blir fascinerad
känner hunger, känner törst
det gör mig passionerad
det gör mig fylld av lust

Nä, det görs inte sådan kvalitet musik längre...

pescatore vesuvio
la bousola pompei
åååå ååå ååå ååå ååå
vad ni frestar mig

Lasse Holm is the SHIT



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0