Det händer grejer!

Nu är ju detta enbart en "brud/bröllops blogg" så jag kommer inte ta upp något som händer i mitt liv utöver bröllopsbestyren.

Men nu jävlar händer det grejer och "sak" efter "sak" kan bockas av på "att göra listan". Så vad har hänt? Jo följande:

- Ringen är klar (lätt match) Schalins ring i serien "Passion" GörFin! Vill ha den nuDenna pärla blir snart min! :) Ska dock ha den i vittguld och bland rött och vitt då alltså, vad tycker ni om det? Jag var brutalt emot detta när jag jobbade på Hallbergs men nuuuu har jag ändrat mig...Tyckte att det var skitfint när jag provade. Men jag kan ju ändra mig ett x antal gånger innan det är dags att hämta ut ringen.

- Kyrkan, även denna var ett mycket enkelt val :) Av den simpla anledningen att kyrkan ser asball ut på långt håll... Ett riktigt slott ser det ut som :) Vi har aldrig varit inne i den men just placeringen och maffigheten gjorde att det lätt blev den :) Nya Hidinge kyrka heter den :)



- Middag/Fest "lokal" Detta är jag jätte exalterad över, det blir på Lanna Lodge typ 300 meter från kyrkan, rätt så perfekt :)

www.lannalodge.se

Ja det är väl det som är typ färdigt :) + fotograf, chafför, tärna och bestman :) Imorgon ska jag och min blivande man (haha) till Lanna och kolla in maten och lokalerna, det ska bli jättespännande!

På Lördag drar jag och ett par ladies till metropolen Degerfors där jag ska börja min resa att hitta den perfekta klänningen...Ser framför mig att jag kommer brista ut i sång eller storböla när jag hittar "the one" så att säga...Degerfors sitter nog många och tänker, men så här är det; Degerfors har "bröllopspalatset" dit folk från hela Sverige tydligen vallfärdar. Så det är dit vi ska och detta ser jag framemot något så djävulskt :D

Just nu sitter jag och spelar musik för fulla muggar, måste ju även fixa en låtlista som är så lång att den räcker i typ ett dygn. Det är nämligen så länga jag tänker dansa på min bröllopsnatt :) Det är en salig blandning just nu, både nytt men VÄLDIGT mkt gammalt. Allts från motown till disco till rock osv :) Kommer bli roligt :)

Det är så mkt att göra nu framöver (typ under 2 månader)... det är tydligen inte "bara" att gifta sig( om man vill ha ett riktigt baluns )

- vilken låt vill vi gå¨in till (ganska klart + hemligt)
- vilka låtar/låt vill vi ha i kyrkan som en solist ska sjunga

Detta är det jobbigaste valen just nu...musiken måste vara perfekt och minnesvärd :)

Nu orkar jag inte skriva mer. Men kan tillägga att jag är glad, jag ska ju gifta mig med denna underbara karl  <3

Later!

Kommentarer
Postat av: Annica

Åhh klänningen!! Myyyyys

Postat av: Annica

Förresten, ringen är perfekt!!

Postat av: Sofia

Jag lääääängtar! Kyrkan är jättefin, ringen är jättevacker och Lanna Lodge kommer bli så sjukt jävla bra! YÄÄÄÄÄY!

2012-02-16 @ 10:30:06
URL: http://smileandewave.blogg.se/
Postat av: Sofia

....eh, och Dennis är helt okej han med.

2012-02-16 @ 10:30:45
URL: http://smileandewave.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0