A tribute to Michael Jackson

usch! har suttit och kollat på tv 4 hela dagen. Dom har visat filmer om jacksons familj och nu är det minnes gudstjänst i han ära... Blir så ledsen.. Vilket jävla öde mannen har haft. Växer upp under en sjuk press att lyckas, han missar sin uppväxt helt och hållet. Han tvingades växa upp alldeles för tidigt. Jackson 5 bildades 1962, michael blev medlem 1963 5 år gammal! Han blev led sångaren, 5 år....När jag kollar på denna Minnes gudstjänst där hans vän Brooke shields talar om sin vän med tårar i ögonen och gråten i halsen, så tycker jag så otroligt synd om Michael. Han har varit (tror jag) en helt vanlig kille som haft det svårt, han har levt i rampljuset sen han var 5 år, under otrolig press. undrar hur man själv skulle hantera att aldrig få ett nej att man kan göra precis vad fan man vill pga man har mkt pengar och är sjukt mäktig. han är vad jag tror missförstådd, han har fått försvara sig hela sitt liv, fyfan jag skulle ge upp efter en vecka.. han är värd att uppmärksammas för sin otroliga talang och hans briljanta låtar.
 Det tänker iallafall jag göra! jag har återupptäckt "The king of pop" det sorgliga är att detta sker när han nu inte längre finns med! 

En pastor som talade sa detta:

- Jag vill att hans barn ska veta -
det var inget konstigt med er pappa.
Det som var konstigt vad var allt han var tvungen att handskas med.



Jag står för att jag älskar Michael Jacksons låtar!

Återupptäckte en av mina favoriter med honom "will you be there" så bra att man bara vill gråta!

R.I.P

Kommentarer
Postat av: Segersten

Ja, så jävla bra... Låtarna är guld. Kan lyssna på dom om och om igen.

Håller med dig om hans uppväxt. Helt klart. Fick mer mer insyn i det hela nu när man såg minnesstuden. Helt galet!

2009-07-08 @ 09:50:27
URL: http://emmaseger.blogg.se/
Postat av: Annica

Blogga meeeeeeeeer :)

2009-08-02 @ 10:36:14
Postat av: Madd1sh

Har du slutat skriva blogg? :(

2009-08-11 @ 11:39:40
URL: http://attlevatillsammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0